سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ -
پیگیری اجرای سه مگاپروژه در موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالیرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای سه مگاپروژه در موسسه خبر داد. |
|
شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ -
دکتر طاهری نیا در گفتگو با ایرنا مطرح کرد:
افزایش جمعیت دانشجویی/ تعداد دانشجویان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید+ فیلممعاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی ضمن ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان گفت: در سه سال تحصیلی اخیر (از ۱۴۰۱-۱۴۰۲) جمعیت دانشجویی با افزایش حدود ۱۰ درصدی به رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. |
|
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
دکتر طاهری نیا در نشست خبری:
تحصیل بیش از سه میلیون و دویست هزار نفر در دانشگاهها/ سبقت چشمگیر زنان در ورود به دانشگاه / سهم آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعهدکتر علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی گفت: اکنون ۵۲ درصد دانشجویان کشور در رشتههای مرتبط با علوم انسانی، ۶ درصد در رشتههای مرتبط با علوم پایه، ۲۲ درصد رشتههای مرتبط با فنی و مهندسی، ۷ درصد در رشتههای مرتبط با هنر، ۹ درصد در رشتههای مرتبط با علوم پزشکی و ۴ درصد در رشتههای مرتبط با کشاورزی تحصیل میکنند. |
|
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ -
دکتر طاهری نیا در گفتوگوی اختصاصی با ایرنا: (بخش دوم)
طراحی الگوی آموزش عالی ایرانیاسلامی/هوش مصنوعی قانون نیاز داردرییس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی ضمن تاکید بر اهمیت سرمایهگذاری روی فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی و ضرورت قانونگذاری و تشکیل ساختار در این حوزهها، گفت: گروهی جدید در این موسسه برای طراحی الگوی آموزش عالی ایرانیاسلامی تشکیل شده است. |
|
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ -
دکتر طاهرینیا در گفتگوی اختصاصی با ایرنا مطرح کرد: (بخش اول)
ضرورت انعطافپذیری هوشمند آموزش عالی برای حل چالشهارئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی کاهش جمعیت دانشجویی را ناشی از کاهش نرخ رشد جمعیت دانست و گفت: یکی از راههای حل برخی چالشهای آموزش عالی انعطافپذیری هوشمند این مجموعه است. |
|
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ -
مصاحبه ریاست موسسه با برنامه روزنه رادیو گفتگو:
دانشجوی با انگیزه، استاد توانمند و کلاس باکیفیت سه ضلع مرجعیت علمی/ دانشمندان امروز دانشجویان دیروز هستنددکتر علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی درخصوص نسبت مرجعیت علمی و کیفیت آموزش عالی با برنامه روزنه رادیو گفتگو کرد |
|
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ -
دکتر سعیدی در گفتکو با ایرنا:
موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تنها مرجع رسمی جمعآوری و انتشار آمار کل نظام آموزش عالی کشور استبعضی آمارهای آموزش عالی شامل تعداد دانشجویان و دانشآموختهها از سال ۹۹ به بعد روزآمد نشده است؛ دانشگاه آزاد وزارت علوم را به دلیل نداشتن سامانهای جامع مسبب این امر میداند و وزارت علوم اعلام کرده چنین سامانهای وجود دارد و دانشگاه آزاد نیز تا سال ۹۸ با آن همکاری میکرده است. |
|
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ -
دکتر رشیدی در گفتگو با آنا:
«آموزش ترکیبی» در عصر دیجیتال؛ قطعهای از پازل بقای آموزش عالیعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در تشریح نخستین میز پژوهشی با عنوان «راهنمایی برای شیوه جاریسازی آموزش ترکیبی در دانشگاهها» گفت: آموزش ترکیبی در عصر جدید به صورت قطعهای از پازل برای بقای آموزش دانشگاهی مورد توجه قرارگرفته است. |
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ -
یادداشت دکتر رضا منیعی در روزنامه دنیای اقتصاد:
آثار تورم بر عدالت در دسترسی به آموزش باکیفیترضا منیعی/ عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تورم به معنای افزایش مداوم و پیوسته سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات در یک جامعه است که باعث افت ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید خانوارها میشود. این پدیده منشأ آسیبهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری از جمله دسترسی عادلانه به آموزش مناسب و باکیفیت است، که مورد مطالعه این نوشتار قرار دارد. تاثیرات تورم بر اقشار مختلف جامعه بستگی به تدابیر و سیاستهای دولت دارد و میتواند متنوع و متفاوت باشد. اگر جامعه را بر اساس وضعیت اقتصادی به سه دسته تقسیم کنیم، تاثیرات تورم در هر یک از این دستهها را میتوان مورد بررسی قرار داد. |
|
سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ -
دکتر طاهری نیا در گفتگو با فارس:
از استقرار نظام آموزش مهارتی در دانشگاهها تا چالشهایی که مانع جذب فارغالتحصیلان کاربلد میشودرئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی از استقرار نظام آموزش مهارتی در دانشگاهها گفت و چالشهایی که مانع جذب فارغالتحصیلان کاربلد میشود. |
|
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ -
دکتر طاهری نیا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آنا:
کدام رشتهها بیشترین و کمترین میزان اشتغال را دارند/فقدان زبان مشترک؛ مشکل اصلی شکاف بین جامعه و دانشگاهرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: رشتههای تحلیلی-آماری در آینده ۱۰۰ درصد آینده شغلی دارند و ۴ هزار برنامه درسی در گذر زمان منسوخ شده و ۱۷۰۰ برنامه درسی طی چند سال اخیر بازنگری شده است. |
|
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در گفتگوی اختصاصی با آنا:
تحول در عرصه علم و فناوری؛ حاصل ارتباط دو سویه نهادهای علمی و سیاست گذاریرئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: ارتباط دو سویهای را با شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کرده ایم که نتیجه آن تحول در علم و فناوری کشور است. |
|
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ -
دکتر ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری آنا:
تک رقمی شدن جایگاه علمی ایران در جهان در گروی توجه به اقتصاد استمدیر امور پژوهشی موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: برای اینکه ایران در سطح جهان به رتبه تک رقمی برسد باید به بخش اقتصادی جامعه بیشتر توجه شود. |
|
یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در گفتگو با خبرگزاری مهر:
رشد ۳۰ برابری جذب اعضای هیات علمی خانمرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از رشد ۳۰ برابری اعضای هیات علمی خانم نسبت به اوایل انقلاب خبر داد. |
|
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ -
دکتر زمانی در گفتگو با خبرگزاری آنا:
تعداد اندک اعضای هیئت علمی در یک موسسه پژوهشی نمیتواند نیازهای کلان جامعه را پاسخ دهدمعاون پژوهشی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: تعداد اندک اعضای هیئت علمی که نسبت به روزآمد سازی و ارتقاء نظام آموزشی و پژوهشی در یک موسسه پژوهشی کار می کنند نمیتوانند نیازهای متعدد،بین رشته ای و کلان جامعه را در آن حوزه به صورت تمام و کمال پاسخ دهد |
|
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در گفتگو با خبرگزاری ایرنا:
شکاف بین پژوهشگران و مدیران اجرایی با طرح خلاقانه (ازما) برطرف می شوددرد و دل پژوهشگران حوزه های مختلف بیانگر آن است که همه آنها در یک جمله اتفاق نظر دارند و آن نبود تقاضا برای پژوهش و اراده لازم بین ... |
|
یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ -
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت:
فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی بالاترین درآمد را دارندرئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: دانش آموختگان علوم انسانی و فنی و مهندسی، در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند، یعنی میتوان گفت رشتههای علوم انسانی و فنی مهندسی پولساز هستند. |
|
یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ -
رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در مصاحبه با ایرنا خبر داد:
درصد شاغلین کشور از تعداد کل دانش آموختگان دانشگاهی ۴۹.۶ درصدتهران -ایرنا - رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عال درصد کل شاغلین از تعداد کل دانش آموختگان دانشگاهی در دوره ۱۳۹۶-۱۳۹۵ را ۴۹.۶ درصد اعلام کرد و گفت: براساس این آمار درصد شاغلین زن ۳۹ درصد و درصد شاغلین مرد ۵۵ درصد است. |
|
یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در مصاحبه با خبرگزاری مهر:
فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی در دهکهای بالای درآمدیرئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس رصد اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی (۹۶-۹۵) فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی مهندسی در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند. |
|
یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ -
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو:
استان تهران بیشترین آمار اشتغالزایی برای فارغالتحصیلان را به خود اختصاص دادرئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: دانش آموختگان علوم انسانی و فنی و مهندسی، در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند، یعنی میتوان گفت رشتههای علوم انسانی و فنی مهندسی پولساز هستند. |
|
پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ -
رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در گفتگو با ایرنا خبر داد:
افزایش یکدرصدی سهم سالانه زنان در جمعیت دانشجویی/مهاجرت داوطلبان از گروههای ریاضی و تجربی به انسانی و زبانرئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در خصوص آمار آموزش عالی گفت: جمعیت دانشجویی زنان از سال ۹۷ هر سال یک درصد افزایش یافته است. |
|
دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ -
دکتر احمد سعیدی در یادداشتی به ایرنا:
توجه به آموزش مهارتی در برنامههای توسعه، کلید مقابله با مشکل بیکاریدر هم تنیدگی ساختارهای آموزش و اشتغال از ویژگیهای مهم هر نظام اقتصادی موفق، است؛ ارتباط بنیادین کار و آموزش همواره... |
|
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ -
خبرگزاری دانشجو: طاهرینیا در نشست خبری مطرح کرد
تنوع بیش از ۵ هزار رشته تحصیلی در دانشگاهها/کمترین تعداد دانشجویان را در مقطع دکتری حرفهای داریمرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بیش از ۵ هزار رشته تحصیلی و ۸ هزار رشته مقطع تحصیلی داریم که بیشترین تنوع آن در رشتههای مهارتی است. |
|
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ -
رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در گفتگو با ایلنا:
دلسردشدگان از رشتههای فنی مهندسی به سمت رشته زبان خارجی میروندرئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی سهم متقاضیان رشته ریاضی را ۹ درصد، زبان خارجی ۱۳ درصد و علوم تجربی را ۳۹ درصد اعلام کرد. |
|
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ -
رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی در گفتگو با خبرگزاری مهر:
افزایش سهم زنان در آموزش عالی در ۶ سال اخیررئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: از ۶ سال پیش هر سال سهم خانمها در آموزش عالی یک درصد افزایش یافته است. |
|
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ -
دکتر ذاکرصالحی در گفتگو با ایرنا:
انکار مهاجرت نخبگان کمکی به حل مساله نمیکندعضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی با استناد به یافتههای پژوهشی در مورد جذب نخبگان گفت... |
|
سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ -
دکتر سعیدی در گفتگو با ایرنا:
ایجاد پایگاه اطلاعات بازارکار دانشآموختگان و ارائه تعریفی واحد از آموزش مهارتی؛ نیاز امروز دانشگاههاعضو هیاتعلمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی با استناد به یافتههای مطالعه «تبیین و واکاوی شیوههای افزایش سهم مهارت در آموزش عالی ایران» گفت... |
|
چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در گفتگو با روزنامه فرهیختگان:
سهم مهارت در آموزش دانشگاهی کمتر از ۲۰ درصد است.نقشآفرینی دانشگاهها در رشد تکنولوژی و تغییر سبک زندگی موضوع امروز و دیروز یا نسل اول و دوم دانشگاهها نیست... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
دکتر طاهری نیا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس:
از بررسی خلأهای موجود آموزش عالی تا برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس نخبگانرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از همکاریهای این موسسه با وزارت علوم در زمینههای مختلف برای کمک به اجرای برنامههای آموزش عالی خبر داد... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:
هر استاد باید هدایتگری ۱۰ عضو هیات علمی را برعهده بگیردوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مدیریت تغییر اقلیم در آموزش عالی، گفت: باید برنامههای جدید تعریف کنید و هر عضو هیات علمی مربی و... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
طاهری نیا در نشست با وزیر علوم:
تأکید بر سنجش نگرش دانشگاهیان توسط موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالیرئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی بر سنجش نگرش دانشگاهیان توسط موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تاکید کرد... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
زلفیگل:
موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی نقش بسزایی در انجام پژوهشهای کلان در حوزه آموزش عالی داردوزیر علوم با بیان اینکه باید تغییر اقلیم در آموزش عالی را مدیریت کنیم گفت: برونداد پژوهشها باید حداقل منجر به یک بند از یک آییننامه باشد... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
وزیر علوم:
برونداد پژوهشها باید قابل ارائه به شکل قانون یا آییننامه باشدتهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بروندادهای پژوهشی باید خلاصه و قابل ارائه به شکل قانون یا آییننامه یا بندی از آیین نامه باشد و... |
|
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ -
وزیر علوم تاکید کرد:
بروندادهای پژوهشی باید به صورت راهکار علمی به سیاستگذاران ارائه شودوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پژوهشها باید نتیجهبخش باشد، گفت: بروندادهای پژوهشی باید مفید، خلاصه و قابل ارائه به شکل قانون، آییننامه یا... |
|
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ -
خبرگزاری ایرنا:
ایجاد شبکه «شماع» در آموزش عالی/پیشنهاد گروهی شدن پایاننامههارییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از راهاندازی شبکه متخصصان آموزش عالی "شماع" و پیشنهاد وزیر علوم... |
|
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ -
خبرگزاری مهر:
شبکه متخصصین آموزش عالی راه اندازی می شودرئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از راه اندازی شبکه متخصصین آموزش عالی خبر داد... |
|
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ -
خبرگزاری دانشجو:
طاهرینیا در نشست خبری خبر داد تدوین بخش آموزش عالی برنامه هفتم توسعه تا پایان تابستان «ازما» راهی برای تبدیل ایده پژوهشگران به زبان مدیرانرییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از راهاندازی نظام «ازما» برای بیان و ترجمه ایده پژوهشگران به زبان مدیران اجرایی و همچنین تدوین... |
|
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ -
خبرگزاری فارس:
موسسه پژوهش و برنامه ریزی متولی مطالعات تحول آموزش عالی استرییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از نقش زیربنایی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برای آموزش عالی کشور خبر داد... |
|
یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ -
یادداشت دکتر علی باقر طاهری نیا رییس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی در خبرگزاری فارسنامگذاری سالها رویه ایست که در سنوات گذشته با ابتکار رهبر انقلاب نهادینه شده است، به گونهای که با مطالعه طولی و ... |
|
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ -
مصاحبه دکتر اصغر زمانی با خبرگزاری ایسنامصاحبه دکتر اصغر زمانی عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با خبرگزاری ایسنا را می خوانید با عنوان سند الگو مبتنی بر |
|
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ -
مصاحبه دکتر روشن با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایرانعضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی معتقد است تعدد نهادهای تصمیمگیرنده در کشور مشابه یک... |
|
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ -
مصاحبه دکتر مریم حسینی با خبرگزاری ایبنامصاحبه دکتر مریم حسینی عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی و مولف کتاب راهنمای تدوین دورههای آموزشی برونداد محور در |
|
یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ -
مصاحبه دکتر مقصود فراستخواه با خبرگزاری ایبنامصاحبه دکتر مقصود فراستخواه استاد موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی و مولف کتاب آینده پژوهی آموزش عالی و دانشگاه در ایران با خبرگزاری ایبنا... |
|
یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ -
مصاحبه دکتر زهرا رشیدی با خبرگزاری ایبنامصاحبه دکتر زهرا رشیدی عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی و مولف کتاب قلدری آکادمیک با خبرگزاری ایبنا را... |
|
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ -
گزارش همایش ساماندهی آموزش عالی سناریوهای پیش روانجمن آموزش عالی ایران، با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی هفتمین کنفرانس خود را به... |
|
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ -
تحصیل بیش از سه میلیون دانشجو در کشورتهران - ایرنا - جمعیت دانشجویی کشور بر اساس تازهترین آمار موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی به سه میلیون و ۶۱۶ هزار و ... |
|
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ -
دکتر ذاکرصالحی: ظهور دانشگاه جامعه محور مستلزم وجود جامعه مدنی فعال و پویا استعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی گفت: ظهور دانشگاه جامعه محور مستلزم وجود جامعه مدنی فعال... |
|
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ -
معصومه قارون در گفتگو با ایرنا نتایج طرح پیمایش دانش آموختگان را اعلام کردموسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در نخستین مرحله پیمایش وضعیت اشتغال دانشآموختگان با رصد ۷۱۴ هزار و ۳۷۵ دانشآموخته... |
|
یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ -
دکتر مقصود فراستخواه: سنجش در آموزش عالی حرفه ای نیستسنجش در آموزش عالی حرفه ای نبوده و سیاسی است؛ سیاسیون بر این حرفه سیطره دارند و سیاست گذاری های آموزش عالی... |
|
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ -
گفتگوی رئیس موسسه با روزنامه دنیای اقتصادرئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ترویج عمل به مسوولیت اجتماعی از وظایف نهادهای آموزشی و مراجع... |
|
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ -
اعضای هیات علمی کشور چه تعداد هستند؟تهران - ایرنا - بر اساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، در حال حاضر ۸۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه های دولتی و غیردولتی مشغول به کار هستند... |
|
یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ -
آخرین آمار دانشجویی کشور اعلام شدایرنا - بر اساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، جمعیت دانشجویی کشور در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۳ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر اعلام شده است... |
|
یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ -
ارائه موسسه در خصوص پیمایش دانش آموختگان در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمیدر جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ضمن ادامه بررسی سیاستهای اشتغال دانش آموختگان، این نکته مطرح شد که... |
|
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ -
علوم انسانی بیشترین دانش آموخته را دارد/ استانهای پیشتازبراساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، بیشترین تعداد دانش آموختگان در همه شیوه های آموزشی... |
|
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ -
کدام دانشگاه ها بیشترین دانشجو را دارند؟تهران - ایرنا - بر اساس تازه ترین آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، سه دانشگاه دولتیِ زیر مجموعه وزارت علوم... |
|
یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ -
گفتگوی دکتر غلامرضا ذاکرصالحی با خبرگزاری ایرناگفتگوی دکتر غلامرضا ذاکرصالحی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با عنوان "عوامل بحران زای آموزش عالی کدامند"... |
|
شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ -
دکتر احمد رضا روشن عضو هیأت علمی موسسه در روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرد: در بازار کار، مدرک تحصیلی به مثابه سیگنال اطلاعاتی عمل می کنددکتر احمد رضا روشن عضو هیأت علمی موسسه در مقاله ای با عنوان سیگنال های اطلاعاتی در بازار کار در روزنامه دنیای اقتصاد... |