۱. دسترسی زنان به آموزش عالی، سیده مریم حسینی لرگانی، گزارش ملی، ۱۳۸۵.
۲. بررسی سیاست های بخش آموزش عالی در برنامه های توسعه کشور سیده مریم حسینی لرگانی، احمدرضا روشن، شادی روحانی، مجموعه مقالات کنفرانس تحولات دانشگاه ایران و چشم اندازی به سوی کار آفرینی، دی ماه ۸۷.
۳. چاپ مقاله بررسی تحلیلی موانع بنیادی توسعه آموزش عالی الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران،سیده مریم حسینی لرگانی، رضا میرعرب، سعید رضایی، مجموعه مقالات دومین همایش کنفرانس یادگیری الکترونیکی، آبان ۸۶. شماره ۲۳-۲۵.
۴. نگاهی به برنامه استراتژیک دانشگاه تهران، سیده مریم حسینی لرگانی نامه آموزش عالی (الکترونیکی)، آبان ۸۵، شماره ۲۶.
۵. نسبت مشارکت زنان هیات علمی به مردان هیات علمی در سمتهای مدیریت دانشگاهی، سیده مریم حسینی لرگانی نامه آموزش عالی (الکترونیکی)، اردیبهشت ۸۶.
۶. زنان و توسعه، سیده مریم حسینی لرگانی، نامه آموزش عالی (الکترونیکی)، اردیبهشت ۸۶.
۷. گزارشی از برگزاری کارگاه برنامه ریزی توسعه دانشگاهی، سیده مریم حسینی لرگانی، نامه آموزش عالی، اسفند ۸۳، اول.
۸. مردان دو برابر زنان مدیریتهای دانشگاهی را اشغال کرده اند، سیده مریم حسینی لرگانی، روزنامه سرمایه، مهر ۸۶،۵۷۳.
۹. عملکرد برنامه چهارم توسعه در بخش آموزش عالی، سیده مریم حسینی لرگانی، هفته نامه خبری- تحلیلی برنامه.
۱۰. ویژه برنامه چهارم توسعه، زمستان ۸۸، شماره ۳۵۱.
۱۱. بررسی چالش های آموزش عالی و زمینه های بهبود، در مسیر توسعه کارآفرینی دانشگاه ها، داوود کیاکجوری، علیرضا نوبتی و سیده مریم حسینی لرگانی، همایش ملی بهره وری میثاق دولت، صنعت و دانشگاه،۱۳۸۷.
۱۲. رهیافت هایی برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بخش آموزش عالی، سیده مریم حسینی لرگانی، گزارش راهبردی (مرکز تحقیقات استراتژیک)، پائیز ۱۳۸۸.
۱۳. آسیب شناسی برنامه های توسعه در بخش آموزش عالی (پس از انقلاب اسلامی)، سیده مریم حسینی لرگانی، گزارش راهبردی (مرکز تحقیقات استراتژیک)، تابستان ۱۳۸۸.
۱۴. عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طی سالهای اجرای برنامه چهارم توسعه، سیده مریم حسینی لرگانیهفته نامه خبری – تحلیلی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۶۹.
۱۵. بررسی قانون چهارم توسعه در بخش آموزش عالی نشان می دهد: ۳۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش آموزش عالی هستند. سیده مریم حسینی لرگانی، هفته نامه خبری - تحلیلی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۹۸.
۱۶. تاثیر برانگیختگی دریادآوری نادرست و بازشناسی نادرست در میان کودکان، دکتر فریبرز درتاج، دکتر فاطمه قاسمی، سیده مریم حسینی لرگانی، سمینار بین المللی علوم تربیتی و روان شناسی تربیتی در استامبول ۱۹ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱، ۱۳۹۰.
۱۷. ضرورت و فواید آگاهی و توجه به سبک تدریس و یادگیری در آموزش عالی، دکتر محمد حسن پرداختچی و سیده مریم حسینی لرگانی، نخستین کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی، ۱۳۹۰.
۱۸. ارائه مدلی از ارزیابی شاخص های کارآفرینی دانشگاهی، دکترفروغ رودگرنژاد، کریم کیاکجوری، سیده مریم حسینی لرگانی.
۱۹. کتاب خلاصه مقالات کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی با تمرکز بر یکپارچه سازی نظام آموزشی، اسفند ۹۱.
۲۰. بررسی وضعیت پیاده سازی استانداردهای تضمین کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیده مریم حسینی لرگانی، جمال عبدالملکی، عادل عربی مهربان، کتاب خلاصه مقالات کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی با تمرکز بر یکپارچه سازی نظام آموزشی، اسفند ۹۱،
۲۱. ارزشیابی حمایت های کارآفرینانه نظام آموزش عالی علمی - کاربردی کشاورزی بر رفتار کارآفرینانه: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری، دکترکیومرث زرافشانی، سیده مریم حسینی لرگانی، کتاب خلاصه مقالات کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی با تمرکز بر یکپارچه سازی نظام آموزشی، اسفند ۹۱.
۲۲. ارزشیابی حمایت های کارآفرینانه نظام آموزش عالی علمی - کاربردی کشاورزی بر رفتار کارآفرینانه: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری، دکتر کیومرث زرافشانی، سیده مریم حسینی لرگانی، کتاب مجموعه مقالات کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظام های آموزشی با تمرکز بر یکپارچه سازی نظام آموزشی، آبان ماه ۹۲.
۲۳. واکاوی راهکارهای کاهش یادگیری غیر کارآمد (زائد) در نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، کورش فتحی واجارگاه، محبوبه عارفی و کیومرث زرافشانی،اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی.
۲۴. مفهومسازی برنامه درسی زائد و راهکارهای کاهش آن: تضمین کیفیت نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی و زهرا رشیدی، کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت نظامهای دانشگاهی، دانشگاه تبریز، ۱۳۹۶.
۲۵. چشمانداز فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش عالی: چالشها و فرصتهای یادگیری، سیده مریم حسینی لرگانی و فاتح مرادی نیاز، کنفرانس بینالمللی آموزش و پرورش تطبیقی، لرستان، پاییز ۱۳۹۶.
۲۶. آموزش صلح، توسعه پایدار و پیامد نزاعهای فرقهای بر آموزش و سلامت روانی کودکان در خاورمیانه، سیده مریم حسینی لرگانی و فاتح مرادی نیاز، همایش نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی، شیراز، بهار ۱۳۹۶.
۲۷. واکاوی چارچوب مفهومی جامعه یادگیری در ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، کنفرانس بینالمللی آموزش و پرورش تطبیقی، لرستان، پاییز ۱۳۹۶.
۲۸. شناسایی راهکارهای کاهش فرسودگی تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان نظام آموزش عالی کشور، نخستین همایش بینالمللی و دوازدهمین همایش ملی کیفیت نظامهای دانشگاهی، دانشگاه الزهرا، تهران، اردیبهشت ۱۳۹۷.
۲۹. عوامل و مؤلفه های تشکیل دهنده اکوسیستم ارزیابی کیفیت در آموزش عالی، سیده مریم حسینی لرگانی و بهرنگ اسماعیلی شاد، دوازدهمین همایش ملی کیفیت نظامهای دانشگاهی، دانشگاه الزهرا، تهران، اردیبهشت ۱۳۹۷.
۳۰. بازاندیشی در نظام آموزش عالی با رویکرد کارآفرینانه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی: چالش ها و راهکارها، سیده مریم حسینی لرگانی، اولین کنفرانس ملی سیاست گذاری آموزش عالی ایران، چابهار، ۱۳۹۷.
۳۱. رویکرد ناحکومتگرایی در حکمرانی و سیاستگذاری آموزش عالی، احمدرضا روشن، سیده مریم حسینی لرگانی، سید جواد صالحی و فاتح مرادی نیاز، همایش سیاستگذاری در آموزش عالی، ۱۳۹۷.
۳۲. یادگیری زاید در نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، بنیاد دانشنامه فارسی، ۱۳۹۵.
۳۳. یادگیری زدایی در نظام اموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، بنیاد دانشنامه فارسی، ۱۳۹۵.
۳۴. یادگیری خدمت محور در نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی و مونا درانی، بنیاد دانشنامه فارسی، ۱۳۹۵.
۳۵. برنامه درسی زاید در نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، بنیاد دانشنامه فارسی، ۱۳۹۵.
۳۶. زنان و آموزش عالی، سیده مریم حسینی لرگانی، بنیاد دانشنامهنگاری ایران، تهران، اسفند ۱۳۹۵.
۳۷. نظام آموزش عالی ایران، سیده مریم حسینی لرگانی، بنیاد دانشنامهنگاری ایران، تهران، آبان ۱۳۹۶.
۳۸. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، برنامه درسی بیحاصل، دانشنامه برنامه درسی ایران، تابستان ۱۳۹۸.
۳۹. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، بیانیهها و توصیهنامههای جامعه دانشمحور، دانشنامه برنامه درسی ایران، پاییز ۱۳۹۸.
۴۰. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، بیانیهها و توصیهنامههای مربوط به احیای حق آموزش، دانشنامه برنامه درسی ایران، تابستان ۱۳۹۸.
۴۱. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، بیانیهها و توصیهنامههای مربوط به حق آموزش زنان، دانشنامه برنامه درسی ایران، تابستان ۱۳۹۸.
۴۲. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، تعیینکنندههای فرهنگی - اجتماعی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان ایران: تحلیل جنسیتی، همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری.
۴۳. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، مفهومسازی برنامۀ درسی نوآورانه: راهبردی برای بهبود تضمین کیفیت در دانشگاهها، دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، دانشگاه شیراز.
۴۴. حسینی لرگانی، سیده مریم (۱۳۹۸)، تعیینکنندههای فرهنگی - اجتماعی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان ایران: تحلیل جنسیت، همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری، تهران.
|