دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای دکتر علی باقر طاهری نیا دبیر کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور تقدیر کرد.
گزارش شبکه سوم سیما از برگزاری همایش ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در سالن همایشهای علامه امینی دانشگاه تهران مورخ ۱۴۰۲.۰۴.۰۵...
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی گفت: بر اساس نظر متخصصان مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، سهم آموزش مهارتی در نظام آموزش رسمی ۴۱ درصد ارزیابی شده است. در برنامه ششم این سهم ۳۰ درصد بوده و در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است که از ۴۱ درصد تا ۵۰ درصد راه طولانی نخواهیم داشت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزشهای جدید و علوم نوپدید را باید در حد توان بومی کنیم و خود را با آن وفق دهیم، در غیر این صورت از گردونه اثرگذاری ملی و فراملی حذف می شویم.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: رشتههایی که از امسال درخواست میشوند باید پیوست اشتغال داشته باشند، چرا که حق دانشجو این است که پس از دانشآموختگی حتما وارد بازار کار شود و میتوان در این زمینه شیوهنامه دقیقی تعیین کرد.
رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی برگزاری کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور را اقدامی پیشدستانه برای اجرایی سازی تکلیف وزارت علوم در لایحه برنامه هفتم توسعه دانست و گفت: این کنگره با حضور سه وزیر علوم، وزیر صنعت و وزیر کار پنجم تیر ماه در دانشگاه تهران برگزار میشود.
در راستای سلسله نشست های تخصصی برگزاری کنگرۀ ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور؛ همایش: تقویت پیوستگی بین نظام آموزش عمومی، فنی و حرفه ای و آموزش عالی با تاکید بر آموزش های عالی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
در راستای سلسله نشست های تخصصی برگزاری کنگرۀ ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور؛ همایش: آموزش عالی اشتغال آفرین و هدفمند در پرتو طراحی نظام هدایت شغلی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
نشست تخصصی نهادینهسازی نظام صلاحیت حرفهای در آموزش مهارتی رسمی با حضور مسئولین دانشگاه فنی و حرفهای و صاحبنظران این حوزه، روز دوشنبه اول خردادماه ۱۴۰۲ در دانشکده فنی و حرفهای شریعتی برگزار شد.
در راستای سلسله نشست های تخصصی برگزاری کنگرۀ ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور: نشست تخصصی: راهکارهای توسعه آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور در رشتههای هنر