کنگره آموزش مهارتی و نیازمحور- محورهای کنگره
محورهای کنگره

حذف تصاویر و رنگ‌ها
 
  1. مطالعات نظری و بنیادی:
  • ◄ چیستی آموزش مهارت محور
  • ◄ چرایی آموزش مهارت محور
  • ◄ مبانی نظری و مفهومی آموزش مهارت محور
  • ◄ چالشها، موانع و مشکلات آموزش مهارتی در ایران
  • ◄ جایگاه آموزش‌های نیاز محور در گام دوم انقلاب اسلامی وسندتحول دولت مردمی
  • ◄ آسیب‌شناسی آموزش‌های هدفمند، مهارتی و نیاز محور
  • ◄ جایگاه آموزش‌های مهارتی ونیاز محور در برنامه‌های قبلی و آتی توسعه کشور
  1. مطالعات تطبیقی:
  • ◄ مطالعه تطبیقی سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش عالی  هدفمند ومهارتی ونیازمحوردر کشورهای مختلف جهان و مقایسه آن با ایران
  • ◄ شیوه‌های آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به دنیای کسب و کار
  • ◄ مهارت‌آموزی در رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی
  • ◄ تحلیل وضعیت آموزش عالی مهارتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی
  1. آموزش و برنامه درسی:
  • ◄ تلفیق آموزش عالی مهارتی با آموزش‌های نظری
  • ◄ آموزش باز، آموزش پودمانی، آموزش حین کار، آموزش مادام‌العمر
  • ◄ ویژگی‌های برنامه درسی هدفمند ومهارتی در آموزش عالی
  • ◄ روش‌های بازآموزی استادان و مربیان در آموزش عالی مهارتی
  • ◄ شیوه‌های سنجش و ارزشیابی در آموزش عالی مهارتی
  1. الزامات و اقتضائات:
  • ◄ ساختار مناسب سازمانی برای توسعه آموزش عالی مهارتی در کشور
  • ◄ نظام پایش و ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزش‌های مهارتی
  • ◄ مهارت‌های آینده، مشاغل آینده و آینده مشاغل مهارتی
  • ◄ نظام ملی صلاحیت حرفه و آموزش‌های مهارتی
  • ◄ فرصت‌های نوظهور در بازار کار و آموزش‌های مهارتی (اقتصاد دیجیتال، متاورس، کار منعطف و ترکیبی و ...)
  • ◄ تدوین اطلس ذی‌نفعان و نظام مسائل آموزش عالی هدفمند، مهارتی و نیاز محور
 
نشانی مطلب در وبگاه کنگره آموزش مهارتی و نیازمحور:
http://irphe.ac.ir/find-54.1350.4438.fa.html
برگشت به اصل مطلب