- مطالعات نظری و بنیادی:
- ◄ چیستی آموزش مهارت محور
- ◄ چرایی آموزش مهارت محور
- ◄ مبانی نظری و مفهومی آموزش مهارت محور
- ◄ چالشها، موانع و مشکلات آموزش مهارتی در ایران
- ◄ جایگاه آموزشهای نیاز محور در گام دوم انقلاب اسلامی وسندتحول دولت مردمی
- ◄ آسیبشناسی آموزشهای هدفمند، مهارتی و نیاز محور
- ◄ جایگاه آموزشهای مهارتی ونیاز محور در برنامههای قبلی و آتی توسعه کشور
- مطالعات تطبیقی:
- ◄ مطالعه تطبیقی سیاستها و برنامههای آموزش عالی هدفمند ومهارتی ونیازمحوردر کشورهای مختلف جهان و مقایسه آن با ایران
- ◄ شیوههای آمادهسازی دانشجویان برای ورود به دنیای کسب و کار
- ◄ مهارتآموزی در رشتههای علوم پایه و علوم انسانی
- ◄ تحلیل وضعیت آموزش عالی مهارتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی
- آموزش و برنامه درسی:
- ◄ تلفیق آموزش عالی مهارتی با آموزشهای نظری
- ◄ آموزش باز، آموزش پودمانی، آموزش حین کار، آموزش مادامالعمر
- ◄ ویژگیهای برنامه درسی هدفمند ومهارتی در آموزش عالی
- ◄ روشهای بازآموزی استادان و مربیان در آموزش عالی مهارتی
- ◄ شیوههای سنجش و ارزشیابی در آموزش عالی مهارتی
- الزامات و اقتضائات:
- ◄ ساختار مناسب سازمانی برای توسعه آموزش عالی مهارتی در کشور
- ◄ نظام پایش و ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای مهارتی
- ◄ مهارتهای آینده، مشاغل آینده و آینده مشاغل مهارتی
- ◄ نظام ملی صلاحیت حرفه و آموزشهای مهارتی
- ◄ فرصتهای نوظهور در بازار کار و آموزشهای مهارتی (اقتصاد دیجیتال، متاورس، کار منعطف و ترکیبی و ...)
- ◄ تدوین اطلس ذینفعان و نظام مسائل آموزش عالی هدفمند، مهارتی و نیاز محور
|