نشست صمیمانه اعضای حقیقی و حقوقی هیئت امناء منطقه دو پژوهشی در محل مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی برگزار گردید.
در این نشست که با حضور جمعی از اعضای حقیقی، روسای برخی از موسسات عضو هیئت امناء منطقه دو پژوهشی، اعضای حقیقی کمیسیون دائمی منطقه دو و معاونان و مشاورین موسسه و معاون مرکز هیئت های امنا برگزار گردید در ابتدا دکتر نسرین نورشاهی رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و دبیر هیئت امناء منطقه دو پژوهشی، ضمن خیرمقدم، با اشاره به اینکه این جلسه دومین جلسه مشترک بین موسسه و اعضای هیأت امناء منطقه دو است، هدف از تشکیل این جلسه را تعامل و برقراری ارتباط اعضای حقیقی هیئت امنا با موسسات عضو و همچنین تأکید بر ظرفیتهای هیئت امنا برای تسهیل ارتباط بدنه جامعه با موسسات آموزش عالی دانست و بر نقش هیئت های امنا بعنوان رابط بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با جامعه تأکید نمود.
در ادامه معاون پژوهشی موسسه گزارشی از عملکرد موسسه را خدمت حضار ارائه نمود و سپس اعضای مدعو به بیان نظرات، دیدگاهها و انتظارات خود از عملکرد موسسه، مرکز هیأت امنای وزارت علوم و همچنین بهبود عملکرد هیئت های امنا پرداختند.
گفتنی است این نشست در راستای اجرای بخشنامه مقام عالی وزارت در خصوص لزوم ارتباط بیشتر اعضای هیأت های امنای با دانشگاهها و مراکز پژوهشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نشست اعضـای کمیسیون دائمی و هیئتامنای منطقه دو پژوهشی برای آشنایی با فعالیتها و سامانههای ایرانداک روز یکشنبه نهم دیماه با حضور دبیر و برخی اعضای حقیقی و حقوقی هیأت امناء منطقه دو پژوهشی، معاون دفتر هیأت های امناء و رئیس و مدیران ایرانداک برگزار شد.
دکتر نورشاهی دبیر هیأت امناء منطقه دو پژوهشی ضمن تشکر از ایران داک برای میزبانی این نشست اعلام نمود: سامانه مصوبات هیأت امناء منطقه دو پژوهشی "سامان ها" تهیه و از موسسات عضو منطقه دو درخواست نمود آمادگی خود را برای خرید این سامانه به دبیرخانه اعلام نمایند.
همچنین در این نشست دکتر علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران فعالیتهای ایرانداک و برخی از سامانههای مدیریت اطلاعات علم و فناوری از جمله سامانه ملی ثبت پایاننامه، رساله و پیشنهاده، پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، و سامانه همانندجو و همچنین برخی از سامانههای پشتیبان پژوهش مانند: راهنمای نگارش پایاننامه و رساله «راه»، و شیوه نامه ایران برای بازدیدکنندگان تشریح نمود.
به گزارش روابط عمومی موسسه در این جلسه که در محل دفتر معاونت پژوهشی وزارت علوم برگزار گردید دکتر طاهری نیا ضمن خوش آمد به اعضاء گزارشی از دستورجلسات ارائه کردند. در ادامه دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس کمیسیون دائمی منطقه دو پژوهشی ضمن خوشامدگویی بر اجرای سیاست ها و موضوعات راهبردی ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت در هیأت امنا تأکید نمودند. همچنین مقرر شد برنامه های راهبردی، عملیاتی و سند نیروی انسانی مؤسسات عضو در کارگروهی منتخب از آقایان دکتر حسین غریبی، دکتر عباس صدری، دکتر محسن شریفی، مهندس سعید رضایی و دکتر زهرا سادات مهماندوست نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی و پس از تأیید نامبردگان در دستور کار جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنا قرار گیرد.همچنین در این جلسه بیست دستور کار مربوط به موسسات عضو مطرح و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب اعضای کمیسیون دائمی رسید.
به گزارش روابط عمومی موسسه وزیر علوم دکتر عادل آذر رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، دکتر حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی و دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم را به عنوان اعضای جدید هیات امنا منطقه دو پژوهشی منصوب کردند.در حکم انتصاب وزیر علوم خطاب به اعضای جدید آمده است: در اجرای قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به بند (ج) ماده (۱) قانون تشکیل هیات های امنای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عضویت هیات امنای منطقه دو پژوهشی منصوب می شوید.
با تشکر از همکاری شما در پیشبرد برنامه های آموزش عالی، توفیق جنابعالی را در انجام امور محوله از خداوند متعال خواستارم.
گفتنی است دبیرخانه هیأت امناء منطقه دو پژوهشی در موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی مستقر است و دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم ریاست کمیسیون دائمی و دکتر علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی دبیری هیأت امناء منطقه دو پژوهشی بر عهده دارند.

