این اثر، الگوی یادگیری در دنیای واقعی را در طیف گستردهای از برنامههای درسی و فعالیتهای فوق برنامه نقد میکند. یک رویکرد تحولی و بین رشتهای از دانش و تخصصها در رشتههایی مانند تجارت، سلامت، مد، ورزش، رسانه، جامعهشناسی و جغرافیا استفاده میکند. در این اثر، نویسندگان و همکاران، از بیست و سه دانشگاه مختلف، تخصص خود را در سه بخش کلی و هفده فصل مجزا در مورد یادگیری در دنیای واقعی به اشتراک گذاشتهاند. در حالی که این کتاب عمدتاً بر اساس نمونهها و مطالعات موردی در دانشگاههای بریتانیا طراحی شده است، اما در سطح بینالمللی نیز قابل اتکا است. شواهد بینالمللی در مورد الگوی یادگیری در دنیای واقعی در عمل از کشورهای ایالات متحده آمریکا، بنگلادش و استرالیا وام گرفته شده است.
کتاب حاضر به دنبال ارائه یک نمای کلی از دیدگاههای موجود بین رشتهای و جامع در مورد چگونگی گنجاندن الگوی یادگیری دنیا واقعی در برنامههای درسی آموزش عالی است تا امکان یادگیری موفقیتآمیز، کاربردی و مادامالعمر را برای دانشجویان مهیا کند.