سپس ابراهیم آزاد متخصص برنامهریزی آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی در خصوص اهمیت ایجاد یکپارچگی حوزههای مختلف در زمینه ایجاد ثبات در امر برنامهریزی آموزش فنیوحرفه ای نکاتی را گفته و افزود: توجه به اصل جامعیت در نیازسنجی، اصل فراگیری در تنوع رشتههای تحصیلی حرفهای، اصل پاسخگویی، اصل نفوذپذیری، اصل توجه به فناوری هوشمند و انسان محور و در نهایت اصل تأمین منابع کافی میتواند راهبرد اساسی برای رسیدن به این هدف مهم باشد.
در ادامه مهدی اسماعیلی صاحبنظر و متخصص برنامهریزی درسی آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی در خصوص نقش سه گانهها در نظامبخشی به آموزش مهارتی کشور به بیست و چهار چرخه تأثیرگذار در نظام جامع آموزش و تربیت فنیوحرفهای و مهارتی که در منابع بالادستی آمده است توضیحاتی ارائه نمود.
سپس مهدی علی رضا مدرس و محقق حوزه آموزش مبتنی بر STEM با موضوع چالشهای هوش مصنوعی در نظامهای آموزشی گفت: سرمایهگذاری زیادی در حوزه هوش مصنوعی در دنیا انجام شده که ما فاصله قابل توجهی در این بخش با دنیا داریم. امروزه از هوش مصنوعی در اتوماسیون کردن کارها، طراحی الگوی متناسب با توانایی هر شخص و نحوه آموزش معلمین و مؤلفین بهکار میرود و به سرعت در حال پیشروی و توسعه است.
وی افزود: همه سطوح اجتماعی درگیر هوش مصنوعی میشود. علی رضا ایجاد قرارگاهی در آموزش و پرورش برای هوش مصنوعی را ضروری و پیشنهادی قابل تأمل دانست.