موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با همکاری پانزده نهاد، دانشگاه و دستگاه اجرایی؛ کنگرۀ ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور را برگزار می نماید.
به گزارش روابط عمومی موسسه استادان و پژوهشگران فرهیخته و مدیران محترم آموزشی می توانند ایدهها و مقالات کوتاه خود را در قالب فایل word ۳۰۰۰ کلمهای (مشتمل بر طرح مسأله، یافتههای اصلی، نتیجهگیری و پیشنهادات و راهکارهای اجرایی و فهرست منابع) تا تاریخ ۲۰ خرداد به رایانامه congress
irphe.ac.ir ارسال نمایند.

عناوین ایده ها و مقالات کوتاه بدین شرح است:
مطالعات نظری و بنیادی:
چیستی آموزش مهارت محور
چرایی آموزش مهارت محور
مبانی نظری و مفهومی آموزش مهارت محور
چالشها، موانع و مشکلات آموزش مهارتی در ایران
جایگاه آموزشهای نیاز محور در گام دوم انقلاب اسلامی وسندتحول دولت مردمی
آسیبشناسی آموزشهای هدفمند، مهارتی و نیاز محور
جایگاه آموزشهای مهارتی ونیاز محور در برنامههای قبلی و آتی توسعه کشور
مطالعات تطبیقی:
مطالعه تطبیقی سیاستها و برنامههای آموزش عالی هدفمند ومهارتی ونیازمحوردر کشورهای مختلف جهان و مقایسه آن با ایران
شیوههای آمادهسازی دانشجویان برای ورود به دنیای کسب و کار
مهارتآموزی در رشتههای علوم پایه و علوم انسانی
تحلیل وضعیت آموزش عالی مهارتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی
آموزش و برنامه درسی:
تلفیق آموزش عالی مهارتی با آموزشهای نظری
آموزش باز، آموزش پودمانی، آموزش حین کار، آموزش مادامالعمر
ویژگیهای برنامه درسی هدفمند ومهارتی در آموزش عالی
روشهای بازآموزی استادان و مربیان در آموزش عالی مهارتی
شیوههای سنجش و ارزشیابی در آموزش عالی مهارتی
الزامات و اقتضائات:
ساختار مناسب سازمانی برای توسعه آموزش عالی مهارتی در کشور
نظام پایش و ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای مهارتی
مهارتهای آینده، مشاغل آینده و آینده مشاغل مهارتی
نظام ملی صلاحیت حرفه و آموزشهای مهارتی
فرصتهای نوظهور در بازار کار و آموزشهای مهارتی (اقتصاد دیجیتال، متاورس، کار منعطف و ترکیبی و ...)
تدوین اطلس ذینفعان و نظام مسائل آموزش عالی هدفمند، مهارتی و نیاز محور
دفعات مشاهده: 14 بار |
دفعات چاپ: 0 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر