کتاب "حکمرانی معرفت شناسانه در آموزش عالی ارتقای کیفیت دانشگاهها در راستای توسعه" تألیف دیوید کمپبل و الیاس کارایانس توسط دکتر جواد پورکریمی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و امین هماینی دمیرچی ترجمه و در ۱۰۷ صفحه، به بهای ۳۰۰ هزار ریال از سوی انتشارات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی راهی بازار نشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه این کتاب در چهار فصل تدوین شده است که فصل اوّل به کلیاتی در باب حکمرانی و حکمرانی معرفت شناسانه در آموزش عالی، فصل دوّم به تعریف حکمرانی و آموزش عالی، فصل سوّم به حکمرانی و حکمرانی آموزش عالی و فصل چهارم به نتیجه گیری و پیامدهای احتمالی حکمرانی و حکمرانی معرفت شناسانه برای مشاغل آکادمیک اختصاص دارد، همچنین مترجم در مورد کتاب چنین بیان کرده است:
امروزه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین سایر مراکز علمی (مانند مراکز پژوهشی) به سمت رویکردی استقلال طلبانه و خودمختاری حرکت کرده و دخالتهای دولتها را برنمی تابند، دولتها هم بر اساس همین تغییر پارادایمی، نگاه خود را از "دخالت در امور جزیی" به سمت "نظارت بر امور کلان" معطوف کرده اند. این نوشتار که با توجه به نیاز دولت و دانشگاهها (و موسسات آموزش عالی) به جایگزینی مفهوم حکمرانی به جای مدیریت (و حکومت) نگاشته شده است و بر رویکرد معرفت شناسانه حکمرانی با توجه به ساختار معرفتی و پاردایم های دانشی، تاکید داشته و ضمن ارائه مفهوم این اصطلاح به تبیین آن و ارائه تصویری از حکمرانی معرفت شناسانه و نسبت آن با مفاهیمی چون دانش و مدیریت دانش، همچنین تضمین کیفیت، ارتقای کیفیت و مدیریت کیفیت اقدام نموده است.