پیام خود را بنویسید
 

انتشار کتاب رهبری در آموزش عالی

کتاب "رهبری در آموزش عالی (تمرین هایی برای ایجاد تفاوت)" نوشه جیمز. م. کوزش و بری. ز. پوزنر توسط دکتر کامران محمدخانی و ریحانه خادم حسینی ترجمه و در ۲۱۳ صفحه به بهای ۲۵۰ هزار ریال از سوی انتشارات موسسه راهی بازار نشر شد.

 
به گزارش روابط عمومی موسسه مولفان در مورد کتاب چنین بیان کرده اند: هدف اساسی این کتاب کمک به افراد جامعه آموزش عالی است تا دیگران را در جهت جایگاهی که هرگز در آن نبوده­اند هدایت کنند. رهبری اهمیت زیادی دارد، خواه شما یکی از اعضاء هیأت علمی باشید و یا مدیرگروه، رئیس اداره برنامه­ریزی، رئیس دانشکده، معاون و یا رئیس دانشگاه. به همین ترتیب، رهبری برای کارکنان و مدیران خوابگاه­های دانشجویی، توسعه شغلی، سوابق دانشجویی، پذیرش، حفاظت فیزیکی دانشگاه، فناوری اطلاعات، کتابخانه، مراکز مشاوره و بهداشت، تسهیلات، ارتباط با فارغ‌التحصیلان، توسعه و سایر سازمان­های موجود در دانشگاه اهمیت دارد. ما این کتاب را برای کمک به افراد، بدون توجه به موقعیت آن‌ها نوشته­ایم تا ظرفیت آن‌ها را برای ایجاد اتفاق­های خارق ­العاده گسترش دهیم. همچنین ما آن را برای ارتقاء روح شما نوشته­ایم. ما از پژوهش­های قبلی خود آموخته­ایم که افراد در دانشگاه­ها و کالج­ها می­توانند به عنوان یک رهبر روح خود را ارتقاء داده و رهبری را به مراتب بیش از آنچه تاکنون تصور می­شده، اعمال کنند.
این کتاب در مورد مؤسسات یا مشاغل آموزش عالی در سطح کلان یا در مورد قرار داشتن در یک موقعیت رهبری نیست، حتی اگر رهبری یک موقعیت باشد. بلکه درباره داشتن جرأت و روحیه برای ایجاد یک تفاوت چشمگیر در داخل مؤسسه آموزش عالی یا دانشگاهی است که در آن کار می­کنید. این کتاب درباره خود رهبران نیز نیست بلکه درباره اعمال، رفتار و اقدامات مرتبط با رهبری و چگونگی به کارگیری آن‌ها از سوی افراد درگیر در آموزش عالی است که باعث ایجاد یک تفاوت می­شود.
در این کتاب ما داستان­های افراد واقعی را که در دانشگاه­های خود به نتایج خارق­العاده­ای رسیدند، تعریف می­کنیم. از طریق تحلیل تجربیات آن‌ها، رهنمودهایی کاربردی را برای ارتقاء توانایی­های رهبری شما پیشنهاد می‌‌دهیم. همان‌طور که از نمره امتیاز نمونه­های پاسخ­دهنده خواهید دید، این اصول صرف‌نظر از ماهیت دانشگاه شما (و اینکه مثلاً دولتی است یا خصوصی، مذهبی است یا غیر مذهبی، کوچک است یا بزرگ، شهری است یا روستایی، برگزارکننده دوره کاردانی است یا کارشناسی) قابل تعمیم بوده و به خصوصیات جمعیت‌شناختی خاصی (مثل: سن وجنسیت، قومیت، کارکرد و ملیت) یا متغیر­های شخصیت‌شناختی بستگی ندارد. تمرکز عمده ما در این کتاب بر روی رفتارها و اقداماتی است که افراد درگیر در آموزش عالی، هنگام به کارگیری رهبری مثال­زدنی خود اعمال می­کنند.

کلیدواژه ها: ریحانه خادم حسینی | دکتر کامران محمدخانی | رهبری در آموزش عالی |