پیام خود را بنویسید
 

چاپ کتاب بین‌المللی شدن آموزش عالی نگاهی نو، گام‌هایی تحول‌ساز

کتاب بین‌المللی شدن آموزش عالی نگاهی نو، گام‌هایی تحول‌ساز به کوشش دکتر مهتاب پورآتشی عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و جمعی از همکاران تألیف و به همت انتشارت موسسه منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه این کتاب در سه بخش و هفده فصل تدوین شده است، در بخش اول مباحث نظری، در بخش دوم تجارب ایرانی و در بخش سوم تجارب جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. مولف در قسمت هایی از کتاب چنین بیان کرده است: امروزه، دانش و مهارت همکاری­های بین­المللی از عوامل ضروری موفقیت در بازارهای جهانی و رقابتی است و بسیاری دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی با چالش آموزش و پرورش دانشجویان و دانش­آموختگانی که بتوانند تعامل موثر با افراد و سازمان­ها از ملل و فرهنگ­های دیگر داشته باشند؛ مواجه هستند. موضوعی که امروزه بسیار مهم و در جوامع علمی مطرح می­­باشد، ضرورت ورود به فرآیند بین­المللی شدن آموزش عالی و ارتقای آن است. بین‌المللی شدن، می­تواند مزایای گوناگونی برای موسسات آموزشی عالی به­همراه بیاورد، همچون: افزایش شهرت و برند ملی و بین­المللی؛ تقویت نهادی از­طریق ایجاد مشارکت­های راهبردی؛ گسترش انجمن­ها و گروه­های علمی دانشگاهی که توسط آن فعالیت­های خود را محک­ زده، ارزیابی کرده و ارتقا می­بخشند؛ افزودن اهداف مهم یادگیری به تجربه دانشجویان؛ توسعه گروه­های پژوهشی قوی­تر؛ و بسیاری دیگر مزایا.

 

کتاب بین‌المللی شدن آموزش عالی نگاهی نو، گام‌هایی تحول‌ساز ، در ۴۱۰ صفحه و با قیمت یک میلیون و صد هزار ریال در دسترس علاقمندان می باشد.


مطالب مشابه