| تاریخ ارسال: 1398/9/30 |
آشنایی با هنجارهای اخلاق حرفه ای در پژوهش های دانشگاهی و استخراج برنامه بهبود واقدام
اهداف:
این دوره با هدف آشناسازی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها با مبانی نظری اخلاق حرفه ای، انواع هنجارها و ضدهنجارهای دانشگاهی، مصادیق تقلب در حوزه پژوهش و نتایج تحقیقات انجام گرفته در این حوزه برگزار می شود. در این کارگاه مشارکت کننندگان بر اساس فرم های پیش بینی شده و در قالب گروه های کاری ۵ نفره به بررسی و معرفی انواع هنجارها و ضد هنجارها در پزوهش و گزارش نقاط قوت و ضعف و مسائل و چالش های پیش رو و راه های بهبود موضوع به منظور استخراج برنامه اقدام دانشگاه در ارتباط با تقویت و نهادینه شدن اخلاق حرفه ای خواهند پرداخت. این کارگاه به صورت دوره یک روزه (۸ ساعت) و در گروه های ۳۵-۳۰ نفره با هدف ارتقای توانمندی ها و بهسازی مدیران، اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار می شود. در انتهای دوره به افراد شرکت کننده گواهینامه اعطا می شود.
محورهای کارگاه:
- مبانی نظری و هنجارهای دانشگاهی و حرفه ای در اندیشه صاحب نظران
- بررسی منشور اخلاق پژوهش کارگروهی (۱)
- آشنایی با مولفه ها و هنجارها و ضدهنجارهای دانشگاهی در حوزه پژوهش
- آشنایی با مولفه های بومی هنجارها و ضدهنجارهای دانشگاهی کارگروهی (۲)
- بررسی موانع درونی شدن هنجارهای حرفه ای
- بررسی چالش ها بر اساس مدل SWOT و مهمترین موانع در مسیر درونی شدن هنجارهای دانشگاهی کارگروهی (۳)
- گزارش نتایج تحقیقات قبلی - مروری بر وضعیت موجود اخلاق حرفه ای در دانشگاه های ایران
- تکمیل پرسشنامه های ارزیابی وضع دانشگاه
- استخراج برنامه های بهبود و اقدام و راه کارهای تقویت کارگروهی (۴)
مخاطبان کارگاه:
- روسای دانشگاه ها
- هیات رئیسه، معاونین دانشگاه، روسای دانشکده ها، پژوهشگاه ها و دپارتمان های دانشگاه
- اعضای هیات علمی علاقمند و جدید الاستخدام
- دانشجویان تحصیلات تکمیلی
طول دوره:
- ۸ ساعت (یک روز) اجرا در محل دانشگاه های داوطلب خواهد بود.
مدرس کارگاه: