| تاریخ ارسال: 1398/7/23 |
عنوان: آشنایی با ابعاد اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی و استخراج برنامه بهبود و اقدام
اهداف: در این کارگاه شرکت کنندگان با مفاهیم پایه، ابعاد و مولفه های کارآفرینی، اکوسیستم کارآفرینی و کارآفرینی دانشگاهی آشنا شده و با ارزیابی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای محیط دانشگاهی ایران در ارتباط با کارآفرینی دانشگاهی، الزامات زیرساختی توسعه کارآفرینی دانشگاهی مورد شناسایی قرار می گیرد. همچنین در این کارگاه شرکت کنندگان به صورت عملی و در گروهای ۴-۵ نفره فرم های پیش بینی شده را تکمیل و به مبادله اطلاعات و تجربیات بدست آمده برای شناسایی اقدامات اساسی در مسیر توسعه کارآفرینی دانشگاهی خواهند پرداخت. انتقال این اطلاعات به اعضای محترم شوراهای سیاست گذار و تصمیم گیر دانشگاه (اعضای هیئت امنا، هیئت رئیسه و اعضای شورای عمومی دانشگاه ها) و ارکان مدیریتی و کارشناسی دانشگاه می تواند سهم زیادی در تقویت نظام سیاست گذاری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و ارتقاء سطح مدیریت دانشگاه ها در ارتباط با توسعه کارآفرینی دانشگاهی و تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین داشته باشد. این کارگاه به صورت دوره یک روزه (۸ ساعت) و در گروه های ۳۵-۳۰ نفره با هدف ارتقای توانمندی ها و بهسازی مدیران دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه ها برگزار می شود. انجام کار گروهی برای استخراج برنامه اقدام دانشگاه در ارتباط با تقویت و نهادینه شدن اکوسیستم کارآفرینی از اهداف دیگر این کارگاه می باشد. در انتهای دوره به افراد شرکت کننده گواهینامه اعطا می شود.
محور های کارگاه:
محور های کارگاه:
- مروری بر مدل های اکوسیستم کارآفرینی و کارآفرینی دانشگاهی
- آشنایی با برنامه ریزی راهبردی و زیرنظام های دانشگاهی مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی
- مجموعه راهبردها و اقدامات لازم برای تقویت کارویژه های کارآفرینی دانشگاهی
- مروری بر مسائل و الزامات زیرساختی کارافرینی دانشگاهی (نقاط قوت و ضعف دانشگاه ها)
کارگروهی (۱): تطابق زیر نظام های دانشگاهی با اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی
کارگروهی (۲): مجموعه اقدامات لازم برای تقویت کار ویژه های کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه
کارگروهی (۳): بررسی مسائل و چالش های دانشگاه در تحقق اهداف کارآفرینی دانشگاهی
مخاطبان کارگاه:
کارگروهی (۲): مجموعه اقدامات لازم برای تقویت کار ویژه های کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه
کارگروهی (۳): بررسی مسائل و چالش های دانشگاه در تحقق اهداف کارآفرینی دانشگاهی
مخاطبان کارگاه:
- مدیران و مشاوران ارشد دانشگاه
- مدیران میانی دانشگاه (مدیران آموزشی، پژوهشی، اداری مالی، فرهنگی و مدیران واحدهای کارآفرینی
طول دوره:
- ۸ ساعت
مدرس دوره:
کلیدواژه ها: آشنایی با ابعاد اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی و استخراج برنامه بهبود و اقدام |