در این کارگاه آموزشی که به همت دفتر برنامه ریزی راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اعضای شورای دانشگاه، مسئولین و اعضای کمیته راهبری و کمیتههای مطالعاتی طرح تدوین برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن استماع مهم ترین یافتههای تحقیقاتی در حوزه برنامه ریزی آموزش عالی، به ارائه دیدگاهها و نظرات خود در این باره پرداختند.
دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ایران در این کارگاه با اشاره به ضرورت و اهمیت شناخت الگوهای حکمرانی آموزش عالی، به بررسی و مقایسه سه الگوی مهم ناپلئونی، هومبولتی و اکسبریجی که خواستگاه آن کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس است پرداخت.