مشخصات عمومی |
|
|
نام: احمد
نام خانوادگی: سعیدی
شماره تماس: ۲۳۵۱۷۱۴۶-۰۲۱
ایمیل: a_saideeyahoo.com, a_saideeirphe.ac.ir
|
|
|
تحصیلات دانشگاهی |
|
- دکترای تخصصی، اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۹.
- کارشناسی ارشد، آمار کاربردی، دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۳.
|
|
سوابق اجرایی |
|
- مدیر گروه تحلیل آماری مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا)، ۱۳۸۲-۱۳۸۰.
- مدیر گروه نمونهگیری مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا)، ۱۳۸۳-۱۳۸۲.
- مشاور موسسه علمی آمارگستران آریا (مجری و مشاور طرح های آماری)،۱۳۸۳ تاکنون.
- مدیر پروژه ملی سنجش سرمایه اجتماعی مردم ایران، پروژه مشترک جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم بهزیستی، ۱۳۸۴.
- عضو مؤسس و مدیر عامل موسسه توسعه مدیریت (MDI)، ۱۳۸۴ تاکنون.
- کارشناس ارشد گروه مدیریت آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ۱۳۸۴.
- سرپرست گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۸۷-۱۳۸۵.
- دبیر کمیته آمار بخشی آموزش عالی-وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۸۶-۱۳۸۵.
- عضو کمیته ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بخش ارزیابی عملکرد مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی)، ۱۳۸۶.
- مدرس «مرکز آموزش بازرگانی» وزارت بازرگانی، ۱۳۸۷ تاکنون.
- مدرس «مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران» وزارت بازرگانی، ۱۳۹۳ تاکنون.
- سرپرست تیم طراحی و تدوین نرم افزار نمونه گیری مرکز افکارسنجی (ISPA) - جهاد دانشگاهی کشور، ۱۳۹۰ تاکنون.
- مشاور و پژوهشگر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی- معاونت پژوهش های آماری جرایم، ۱۳۸۸ تاکنون.
- سرپرست گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۹۳ تاکنون.
- عضو کمیته تدوین برنامه ششم توسعه (بخش آموزش عالی):کارگروه اقتصاد و تامین مالی آموزش عالی، ۱۳۹۳ تاکنون.
|
|
زمینه های تخصصی مورد علاقه |
|
- حوزه مدیریت آموزشی: اقتصاد آموزش عالی، مدیریت آموزش (نیازسنجی، برنامه ریزی، ارزشیابی و استانداردهای آموزش)، تخصیص منابع در آموزش عالی، آموزش مجازی، تضمین کیفیت آموزش، مدیریت دانش ((KM، سرمایه اجتماعی دانشگاهیان، نظام ملی نوآوری، ارتباط بازار (صنعت) و دانشگاه، ارزشیابی و ارزیابی درونی دانشگاه ها، دانشگاه پژوهی ((IR،کنترل کیفیت آماری درآموزش عالی، یادگیری مادام العمر (LLL).
- حوزه آمار، سنجش و روش تحقیق: تحلیل آماری با نرم افزار SPSS، کنترل فرآیند آماری (SPC)، تحقیقات کیفی، داده کاوی (DM)، تصمیم گیری چند معیاره(MCDM)، نظریه سوال-پاسخ (IRT)، تحلیل چندسطحی (ML)، روایی (اعتبار) و پایایی (اعتماد)، روش های نمونه گیری، روش های تحقیق پیشرفته، برنامه نویسی آماری، تحلیل عاملی، تحلیل واریانس و کواریانس،تحلیل ممیزی، مدل سازی آماری، خطاهای آماری در تحقیق.
|
|
مهارت ها و توانمندی ها |
|
- تسلط به نرم افزارهای آماری SPSS، SPLUS،SAS، MINITAB، STATGRAPH،CsPro،HLM,LISREL, AMOS
- تسلط به نرم افزارهای ریاضی، ونظریه تصمیم گیری: AHP, FDM(Fuzzy Decission Making) ,ExpertChoise, LINGO,LINDO
- تسلط به مباحث مدیریت و مدیریت آموزشی (مدیریت دانش, مدیریت منابع انسانی, نیازسنجی، طراحی، ارزشیابی آموزشی ,استانداردهای آموزش)
- تسلط به متدولوژی های پیشرفته تحقیق (روش تحقیق کمی, کیفی، نظریه مبنایی((Grounded Theory و مدل روش تحقیق آمیخته( Mixed Method
- تسلط به فنون پیشرفته آماری (نمونه گیری، رگرسیون، کنترل کیفیت، ناپارامتری، روشهای چند متغیره، معادلات ساختاری SEM)، تحلیل چندسطحی (Multilevel), داده کاوی (Data Mining)
- تسلط به مباحث پیشرفته سنجش و اندازه گیری (نظریه کلاسیک اندازه گیری، نظریه سوال پاسخ (IRT)، فنون و تکنیک های ابزار سازی و محاسبه انواع روایی و پایایی)
- تسلط نسبی به زبان انگلیسی (MCHE=۶۵)
- تسلط کامل به زبان عربی
|
|
عضویت در انجمن های علمی |
|
- انجمن آمار ایران
- انجمن مدیریت ایران
- انجمن آموزش عالی ایران
- انجمن آموزش و توسعه منابع انسانی
|
|
طرح های پژوهشی |
|
- طرح: آسیب شناسی طرح تغییر ساعات مدارس، ادارات و سازمان ها در شهر تهران
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
- طرح: رضایت سنجی و نیاز سنجی خانوادههای شهدا و ارزیابی عملکرد بنیاد از دیدگاه آنها
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: بنیاد شهید و امورایثارگران کل کشور
- طرح: بررسی عوامل موثر بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر جهانی شدن از دیدگاه خانواده شهد
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور
- طرح: بررسی نقش آموزش عالی در توسعه اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
- طرح: نیازسنجی آموزشی (تدوین تقویم آموزشی سال ۹۴) سازمان منطقه آزاد اروند (در دست اجرا)
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد اروند
- طرح: طراحی نظام جامع آموزش سازمان منطقه آزاد اروند (استانداردسازی،نیازسنجی، طراحی، اجرا، ارزشیابی)، (در دست اجرا)
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد اروند
- طرح: بررسی نگرشهای حوزویان و دانشگاهیان نسبت به یکدیگر
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران - جهاد دانشگاهی
- طرح: سنجش میزان رضایت کارکنان، مدیران، مراجعین و مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال ۱۳۹۱
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب استان تهران
- طرح: نیاز سنجی آموزشی اداره کل و ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران
- طرح: تدوین گزارش سنجش رضایت کارکنان، مدیران، مراجعین و مشترکان شرکت آبفا منطقه یک تهران سال ۱۳۹۲
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران
- طرح: نیازسنجی برنامه های فرهنگی بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران در سال۱۳۹۲
- سمت: مجری طرح
- ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران
- طرح: نیاز بررسی چگونگی صرف اوقات روسای دانشگاه های دولتی
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
- طرح: طراحی سیستم جامع برآورد هزینه سرانه دانشجوئی
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
- طرح: بررسی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه های دولتی
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
- طرح: بررسی مشارکت زنان عضو هیات علمی در مدیریت دانشگاهی
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
- طرح: تدوین سند راهبردی شهر دانشگاهی منطقه آزاد کیش
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد کیش
- طرح: بررسی کیفیت زندگی کاری (QWL) در شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۸۶ و مقایسه با سال۸۴ و ۸۵
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: شرکت فولاد مبارکه اصفهان
- طرح: بررسی سازگاری بین سبک یادگیری دانشجویان و سبک تدریس مدرس و رابطه آن با میزان رضایت دانشجو از کلاس ۸۵
- سمت: همکار طرح
- ناظر طرح: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
- طرح: سنجش سرمایه اجتماعی مردم ایران (مدیر پروژه, همکار اصلی و مشاور روش شناسی آماری)
- سمت: مدیر پروژه
- ناظر طرح: دانشگاه علوم بهزیستی با همکاری جهاد دانشگاهی
- طرح: پیمایش ملی فرهنگ سیاسی مردم ایران (موج اول)
- سمت: مدیر پروژه
- ناظر طرح: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران-جهاد دانشگاهی
- طرح: پی علل افزایش قبولی دختران در دانشگاهها با توجه به پیامدهای سیاسی, اقتصادی و اجتماعی آن
- سمت: مدیر پروژه
- ناظر طرح: امور بانوان ریاست جمهوری با همکاری جهاد دانشگاهی
|
|
دروس تدریس شده |
|
- آمار توصیفی، دانشگاه شهید چمران.
- آمار استنباطی، دانشگاه شهید چمران.
- برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شهید چمران.
- اقتصاد آموزش و پرورش، دانشگاه شهید چمران.
- روش های آماری (۱)، دانشگاه شهید چمران.
- روش های آماری (۲)، دانشگاه شهید چمران.
- مبانی آزمون های روانسنجی، دانشگاه شهید چمران.
- بودجه ریزی و مدیریت مالی در آموزش، دانشگاه شهید چمران.
- روش های پیشرفته نمونه گیری آماری، دانشگاه شهید چمران.
- روش های استنباط آماری پیشرفته، دانشگاه شهید چمران.
- اقتصاد آموزش، دانشگاه شهید چمران.
- روش های پیشرفته آماری، دانشگاه شهید چمران.
- روش های پیشرفته آماری، پژوهشکده علوم شناختی.
- سنجش و اندازه گیری، دانشگاه بین الملل آبادان.
- مبانی برنامه ریزی درسی، دانشگاه بین الملل آبادان.
- روش ها و فنون تدریس، دانشگاه بین الملل آبادان.
- سنجش و اندازه گیری، دانشگاه جندی شاپور اهواز.
|
|
برگزاری دوره ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی |
|
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: تدوین الگوی طراحی و توسعه شهر یادگیری و ارزیابی آن در شهر اهواز با استفاده از رویکرد آمیخته
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: تحقیقات آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی عوامل موثر بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه ششم در آزمون تیمز: مطالعه طولی (۲۰۱۱-۱۹۹۵) به منظور ارائه یک مدل علی
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: تحقیقات آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارتقاء پایه ناکارآمد: بررسی چگونگی و چرایی آن بین دانش آموزان دورۀ دوم ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان اهواز
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: تحقیقات آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی مولفه های مدیریت دانش و ارتباط آن با اثربخشی برنامه های آموزشی در دانشگاه شهید چمران اهواز
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: مدیریت آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بهینه گزینی و افشای شاخص های سرمایه ی فکری مرتبط با آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اهواز
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: مدیریت آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی عوامل فردی و سازمانی موتر بر تعهد شغلی دبیران نواحی آموزش و پرورش اهواز
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: مدیریت آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارزیابی فرآیند تصمیم گیری مدیران استانداری خوزستان در مقایسه با مدل تصمیم گیری عقلایی با استفاده از منطق فازی
- دانشگاه: آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، اهواز
- رشته: مدیریت اجرایی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله دکتری: بررسی اعتبار افتراقی معیارهای بالینی و آزمایشگاهی عملکرد تکلیف در افراد سالمند با و بدون سابقه زمین خوردن
- دانشگاه: علوم و بهزیستی و توانبخشی تهران
- رشته: فیزیولوژی
- نوع مشارکت: استاد مشاور
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی تکرارپذیری و اعتبار نسخه ی فارسی معیار ارزیابی عملکرد حرکتی درشت در کودکان مبتلا به فلج مغزی
- دانشگاه: علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
- رشته: فیزیولوژی
- نوع مشارکت: استاد مشاور
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: مطالعه کیفی و کمی تبیین ماهیت، عوامل و رفتارهای مخاطره آمیز حاملگی ناخواسته، طراحی و اعتباریابی ابزار بومی و تحلیل ویژگی های روان سنجی آن
- دانشگاه: علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
- رشته: آموزش بهداشت
- نوع مشارکت: استاد مشاور
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی وضعیت گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد براساس ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده
- دانشگاه: آزاد اسلامی، واحد دزفول
- رشته: برنامه ریزی آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارتباط مولفه های مدیریت دانش با کیفیت برنامه های آموزشی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
- دانشگاه: شهید چران اهواز
- رشته: مدیریت آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
- عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی ابعاد سرمایه فکری و ارتباط آن با اثربخشی برنامه های آموزشی در دانشگاه آزاد واحد اهواز
- دانشگاه: شهید چمران اهواز
- رشته: مدیریت آموزشی
- نوع مشارکت: استاد راهنما
|
|
انتشارات |
|
|
کتابهای تالیفی: |
- درآمدی بر روشهای کمی و کیفی در تحقیق، ۱۳۸۹، نشرجامعه شناسان.
- بسته آموزش غیرحضوری استاندارد بین المللی ۲۹۹۹۰ ISO، ۱۳۹۳، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
|
|
کتابهای ترجمه: |
- استاندارد بین المللی ۲۹۹۹۰ ISO: خدمات یادگیری برای تحصیلات و آموزش غیر رسمی، ۱۳۹۳، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
|
|
مقالات چاپ شده در مجلات و کنفرانس های ISI: |
- Reliability of Center of Pressure Measures of Postural Stability in Healthy Older Adults: Effects of Postural Task Difficulty and Cognitive Load, ۲۰۱۱, Gait & Posture.
- Matching Teaching/Learning Styles and Student Satisfaction, ۲۰۱۲, International Conference of College Teaching and Learning.
- Identify the Native Components of Learning City of AHWAZ, ۲۰۱۴, International Journal of Current Life Sciences.
|
|
مقالات چاپ شده در مجلات علمی: |
- بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت زنان هیأت علمی در مدیریت دانشگاهی، ۱۳۸۷، فصلنامه پژوهش زنان دانشگاه تهران.
- ارائه مدل تخصیص بهینه منابع مالی درون دانشگاه با تاکید بر بودجه آموزشی، ۱۳۹۰، فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه چمران اهواز.
- بررسی عوامل موثر بر میزان تخصیص منابع مالی درون دانشگاه های دولتی ایران، ۱۳۹۳، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی.
- انطباق سبک یادگیری با سبک تدریس و ارتباط آن با رضایت دانشجو از کلاس (به لاتین)، ۱۳۹۱، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی.
- دادهکاوی، مفهوم و کاربرد در آموزش عالی، ۱۳۸۴، نامه آموزشعالی.
|
|
مقالات چاپ شده در کنفرانس های علمی: |
- شکست کارآفرینی؛ چالش پیش روی مدیریت مراکزکارآفرین دانشگاهی، ۱۳۸۷، کنفرانس تحولات دانشگاههای ایران و چشمانداز کارآفرینی.
- یادگیری مادام العمر، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه منابع انسانی در آینده، ۱۳۹۳، دومین کنفرانس آموزش و توسعه سرمایه انسانی.
- بکارگیری شاخص عملکردی در بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه های دولتی ایران، ۱۳۸۸، سومین کنفرانس بینالمللی بودجه ریزی عملیاتی.
- ضرورت بررسی یادگیری ماداوم و خاستگاه نظری آن، ۱۳۹۳، کنفرانس ملی پژوهش های نوین در علوم انسانی.
- بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه، ۱۳۹۲، کنفرانس بین المللی مدیریت کارآفرینی و توسعه اقتصادی.
- پیشنهادی برای بودجهریزی دانشگاهی بر مبنای عملکرد، ۱۳۸۶، اولین کنفرانس بینالمللی بودجه ریزی عملیاتی.
|