دکتر احمد سعیدی

 | تاریخ ارسال: 1395/2/8 | 

مشخصات عمومی AWT IMAGEAWT IMAGE

نام: احمد

نام خانوادگی: سعیدی

شماره تماس: ۲۳۵۱۷۱۴۶-۰۲۱

ایمیل: a_saideeyahoo.com, a_saideeirphe.ac.ir

Dr. Ahmad Saeedi

تحصیلات دانشگاهی

  1. دکترای تخصصی، اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۹.

  1. کارشناسی ارشد، آمار کاربردی، دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۳.

سوابق اجرایی

  1. مدیر گروه تحلیل آماری مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا)، ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

  1. مدیر گروه نمونهگیری مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا)، ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

  1. مشاور موسسه علمی آمارگستران آریا (مجری و مشاور طرح های آماری)،۱۳۸۳ تاکنون.

  1. مدیر پروژه ملی سنجش سرمایه اجتماعی مردم ایران، پروژه مشترک جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم بهزیستی، ۱۳۸۴.

  1. عضو مؤسس و مدیر عامل موسسه توسعه مدیریت (MDI)، ۱۳۸۴ تاکنون.

  1. کارشناس ارشد گروه مدیریت آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ۱۳۸۴.

  1. سرپرست گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۸۷-۱۳۸۵.

  1. دبیر کمیته آمار بخشی آموزش عالی-وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۸۶-۱۳۸۵.

  1. عضو کمیته ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بخش ارزیابی عملکرد مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی)، ۱۳۸۶.

  1. مدرس «مرکز آموزش بازرگانی» وزارت بازرگانی، ۱۳۸۷ تاکنون.

  1. مدرس «مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران» وزارت بازرگانی، ۱۳۹۳ تاکنون.

  1. سرپرست تیم طراحی و تدوین نرم افزار نمونه گیری مرکز افکارسنجی (ISPA) - جهاد دانشگاهی کشور، ۱۳۹۰ تاکنون.

  1. مشاور و پژوهشگر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی- معاونت پژوهش های آماری جرایم، ۱۳۸۸ تاکنون.

  1. سرپرست گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۹۳ تاکنون.

  1. عضو کمیته تدوین برنامه ششم توسعه (بخش آموزش عالی):کارگروه اقتصاد و تامین مالی آموزش عالی، ۱۳۹۳ تاکنون.
زمینه های تخصصی مورد علاقه

  1. حوزه مدیریت آموزشی: اقتصاد آموزش عالی، مدیریت آموزش (نیازسنجی، برنامه ریزی، ارزشیابی و استانداردهای آموزش)، تخصیص منابع در آموزش عالی، آموزش مجازی، تضمین کیفیت آموزش، مدیریت دانش ((KM، سرمایه اجتماعی دانشگاهیان، نظام ملی نوآوری، ارتباط بازار (صنعت) و دانشگاه، ارزشیابی و ارزیابی درونی دانشگاه ها، دانشگاه پژوهی ((IR،کنترل کیفیت آماری درآموزش عالی، یادگیری مادام العمر (LLL).

  1. حوزه آمار، سنجش و روش تحقیق: تحلیل آماری با نرم افزار SPSS، کنترل فرآیند آماری (SPC)، تحقیقات کیفی، داده کاوی (DM)، تصمیم گیری چند معیاره(MCDM)، نظریه سوال-پاسخ (IRT)، تحلیل چندسطحی (ML)، روایی (اعتبار) و پایایی (اعتماد)، روش های نمونه گیری، روش های تحقیق پیشرفته، برنامه نویسی آماری، تحلیل عاملی، تحلیل واریانس و کواریانس،تحلیل ممیزی، مدل سازی آماری، خطاهای آماری در تحقیق.
مهارت ها و توانمندی ها

  1. تسلط به نرم افزارهای آماری SPSS، SPLUS،SAS، MINITAB، STATGRAPH،CsPro،HLM,LISREL, AMOS

  1. تسلط به نرم افزارهای ریاضی، ونظریه تصمیم گیری: AHP, FDM(Fuzzy Decission Making) ,ExpertChoise, LINGO,LINDO

  1. تسلط به مباحث مدیریت و مدیریت آموزشی (مدیریت دانش, مدیریت منابع انسانی, نیازسنجی، طراحی، ارزشیابی آموزشی ,استانداردهای آموزش)

  1. تسلط به متدولوژی های پیشرفته تحقیق (روش تحقیق کمی, کیفی، نظریه مبنایی((Grounded Theory و مدل روش تحقیق آمیخته( Mixed Method

  1. تسلط به فنون پیشرفته آماری (نمونه گیری، رگرسیون، کنترل کیفیت، ناپارامتری، روشهای چند متغیره، ‌معادلات ساختاری SEM)، تحلیل‌ چندسطحی (Multilevel), داده کاوی (Data Mining)

  1. تسلط به مباحث پیشرفته سنجش و اندازه گیری (نظریه کلاسیک اندازه گیری، نظریه سوال پاسخ (IRT)، فنون و تکنیک های ابزار سازی و محاسبه انواع روایی و پایایی)

  1. تسلط نسبی به زبان انگلیسی (MCHE=۶۵)

  1. تسلط کامل به زبان عربی
عضویت در انجمن های علمی

  1. انجمن آمار ایران

  1. انجمن مدیریت ایران

  1. انجمن آموزش عالی ایران

  1. انجمن آموزش و توسعه منابع انسانی
طرح های پژوهشی

  1. طرح: آسیب شناسی طرح تغییر ساعات مدارس، ادارات و سازمان ها در شهر تهران
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

  1. طرح: رضایت سنجی و نیاز سنجی خانواده‌های شهدا و ارزیابی عملکرد بنیاد از دیدگاه آنها
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: بنیاد شهید و امورایثارگران کل کشور

  1. طرح: بررسی عوامل موثر بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر جهانی شدن از دیدگاه خانواده شهد
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور

  1. طرح: بررسی نقش آموزش عالی در توسعه اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

  1. طرح: نیازسنجی آموزشی (تدوین تقویم آموزشی سال ۹۴) سازمان منطقه آزاد اروند (در دست اجرا)
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد اروند

  1. طرح: طراحی نظام جامع آموزش سازمان  منطقه آزاد اروند (استانداردسازی،نیازسنجی، طراحی، اجرا، ارزشیابی)، (در دست اجرا)
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد اروند

  1. طرح: بررسی نگرش‌های حوزویان و دانشگاهیان نسبت به یکدیگر
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران - جهاد دانشگاهی

  1. طرح: سنجش میزان رضایت کارکنان، مدیران، مراجعین و مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال ۱۳۹۱
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب استان تهران

  1. طرح: نیاز سنجی آموزشی  اداره کل و ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران

  1. طرح: تدوین گزارش سنجش رضایت کارکنان، مدیران، مراجعین و مشترکان شرکت آبفا منطقه یک تهران سال ۱۳۹۲
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران

  1. طرح: نیازسنجی برنامه های فرهنگی بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران در سال۱۳۹۲
  • سمت: مجری طرح
  • ناظر طرح: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران

  1. طرح: نیاز بررسی چگونگی صرف اوقات روسای دانشگاه های دولتی
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی

  1. طرح: طراحی سیستم جامع برآورد هزینه سرانه دانشجوئی
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی

  1. طرح: بررسی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه های دولتی
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی

  1. طرح: بررسی مشارکت زنان عضو هیات علمی در مدیریت دانشگاهی
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی

  1. طرح: تدوین سند راهبردی شهر دانشگاهی منطقه آزاد کیش
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: سازمان منطقه آزاد کیش

  1. طرح: بررسی کیفیت زندگی کاری (QWL) در شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۸۶ و مقایسه با سال۸۴ و ۸۵
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: شرکت فولاد مبارکه اصفهان

  1. طرح: بررسی سازگاری بین سبک یادگیری دانشجویان و سبک تدریس مدرس و رابطه آن با میزان رضایت دانشجو از کلاس ۸۵
  • سمت: همکار طرح
  • ناظر طرح: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

  1. طرح: سنجش سرمایه اجتماعی مردم ایران (مدیر پروژه, همکار اصلی و مشاور روش شناسی آماری)
  • سمت: مدیر پروژه
  • ناظر طرح: دانشگاه علوم بهزیستی با همکاری جهاد دانشگاهی

  1. طرح: پیمایش ملی فرهنگ سیاسی مردم ایران (موج اول)
  • سمت: مدیر پروژه
  • ناظر طرح: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران-جهاد دانشگاهی

  1. طرح: پی علل افزایش قبولی دختران در دانشگاه‌ها با توجه به پیامدهای سیاسی, اقتصادی و اجتماعی آن
  • سمت: مدیر پروژه
  • ناظر طرح: امور بانوان ریاست جمهوری با همکاری جهاد دانشگاهی
دروس تدریس شده

  1. آمار توصیفی، دانشگاه شهید چمران.

  1. آمار استنباطی، دانشگاه شهید چمران.

  1. برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شهید چمران.

  1. اقتصاد آموزش و پرورش، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های آماری (۱)، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های آماری (۲)، دانشگاه شهید چمران.

  1. مبانی آزمون های روانسنجی، دانشگاه شهید چمران.

  1. بودجه ریزی و مدیریت مالی در آموزش، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های پیشرفته نمونه گیری آماری، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های استنباط آماری پیشرفته، دانشگاه شهید چمران.

  1. اقتصاد آموزش، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های پیشرفته آماری، دانشگاه شهید چمران.

  1. روش های پیشرفته آماری، پژوهشکده علوم شناختی.

  1. سنجش و اندازه گیری، دانشگاه بین الملل آبادان.

  1. مبانی برنامه ریزی درسی، دانشگاه بین الملل آبادان.

  1. روش ها و فنون تدریس، دانشگاه بین الملل آبادان.

  1. سنجش و اندازه گیری، دانشگاه جندی شاپور اهواز.
برگزاری دوره ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: تدوین الگوی طراحی و توسعه شهر یادگیری و ارزیابی آن در شهر اهواز با استفاده از رویکرد آمیخته
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: تحقیقات آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی عوامل موثر بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه ششم در آزمون تیمز: مطالعه طولی (۲۰۱۱-۱۹۹۵) به منظور ارائه یک مدل علی
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: تحقیقات آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارتقاء پایه ناکارآمد: بررسی چگونگی و چرایی آن بین دانش آموزان دورۀ دوم ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان اهواز
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: تحقیقات آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی  مولفه های مدیریت دانش و ارتباط آن با اثربخشی برنامه های آموزشی در دانشگاه  شهید چمران اهواز
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: مدیریت آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بهینه گزینی و افشای شاخص های سرمایه ی فکری مرتبط با آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اهواز
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: مدیریت آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی عوامل فردی و سازمانی موتر بر تعهد شغلی دبیران نواحی آموزش و پرورش اهواز
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: مدیریت آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارزیابی فرآیند تصمیم گیری مدیران استانداری خوزستان در مقایسه با مدل تصمیم گیری عقلایی با استفاده از منطق فازی
  • دانشگاه: آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، اهواز
  • رشته: مدیریت اجرایی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله دکتری: بررسی اعتبار افتراقی معیارهای بالینی و آزمایشگاهی عملکرد تکلیف در افراد سالمند با و بدون سابقه زمین خوردن
  • دانشگاه: علوم و بهزیستی و توانبخشی تهران
  • رشته: فیزیولوژی
  • نوع مشارکت: استاد مشاور

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی تکرارپذیری و اعتبار نسخه ی فارسی معیار ارزیابی عملکرد حرکتی درشت در کودکان مبتلا به فلج مغزی
  • دانشگاه: علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  • رشته: فیزیولوژی
  • نوع مشارکت: استاد مشاور

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: مطالعه کیفی و کمی تبیین ماهیت، عوامل و رفتارهای مخاطره آمیز حاملگی ناخواسته، طراحی و اعتباریابی  ابزار بومی و تحلیل ویژگی های روان سنجی آن
  • دانشگاه: علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  • رشته: آموزش بهداشت
  • نوع مشارکت: استاد مشاور

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی وضعیت گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد براساس ویژگی‌های سازمان‌های یادگیرنده
  • دانشگاه: آزاد اسلامی، واحد دزفول
  • رشته: برنامه ریزی آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: ارتباط مولفه های مدیریت دانش با کیفیت برنامه های آموزشی در دانشگاه  علوم و فنون دریایی خرمشهر
  • دانشگاه: شهید چران اهواز
  • رشته: مدیریت آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما

  1. عنوان رساله کارشناسی ارشد: بررسی  ابعاد سرمایه فکری و ارتباط آن با اثربخشی برنامه های آموزشی در دانشگاه  آزاد واحد اهواز
  • دانشگاه: شهید چمران اهواز
  • رشته: مدیریت آموزشی
  • نوع مشارکت: استاد راهنما
انتشارات

کتابهای تالیفی:
  1. درآمدی بر روش‌های کمی و کیفی در تحقیق، ۱۳۸۹، نشرجامعه شناسان.

  1. بسته آموزش غیرحضوری استاندارد بین المللی ۲۹۹۹۰ ISO، ۱۳۹۳، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
کتابهای ترجمه:
  1. استاندارد بین المللی ۲۹۹۹۰ ISO: خدمات یادگیری برای تحصیلات و آموزش غیر رسمی، ۱۳۹۳، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
مقالات چاپ شده در مجلات و کنفرانس های ISI:
  1. Reliability of Center of Pressure Measures of Postural Stability in Healthy Older Adults: Effects of Postural Task Difficulty and Cognitive Load, ۲۰۱۱, Gait & Posture.

  1. Matching Teaching/Learning Styles and Student Satisfaction, ۲۰۱۲, International Conference of College Teaching and Learning.

  1. Identify the Native Components of Learning City of AHWAZ, ۲۰۱۴, International Journal of Current Life Sciences.
مقالات چاپ شده در مجلات علمی:
  1. بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت زنان هیأت علمی در مدیریت دانشگاهی، ۱۳۸۷، فصلنامه پژوهش زنان دانشگاه تهران.

  1. ارائه مدل تخصیص بهینه منابع مالی درون دانشگاه با تاکید بر بودجه آموزشی، ۱۳۹۰، فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه چمران اهواز.

  1. بررسی عوامل موثر بر میزان تخصیص منابع مالی درون دانشگاه های دولتی ایران، ۱۳۹۳، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی.

  1. انطباق سبک یادگیری با سبک تدریس و ارتباط آن با  رضایت دانشجو از کلاس (به لاتین)، ۱۳۹۱، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی.

  1. داده‌کاوی، مفهوم و کاربرد در آموزش عالی، ۱۳۸۴، نامه آموزش‌عالی.
مقالات چاپ شده در کنفرانس های علمی:
  1. شکست کارآفرینی؛ چالش‌ پیش روی مدیریت مراکزکارآفرین دانشگاهی، ۱۳۸۷، کنفرانس تحولات دانشگاه‌های ایران و چشم‌انداز کارآفرینی.

  1. یادگیری مادام العمر، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه منابع انسانی در آینده، ۱۳۹۳، دومین کنفرانس آموزش و توسعه سرمایه انسانی.

  1. بکارگیری شاخص عملکردی در بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه های دولتی ایران، ۱۳۸۸، سومین کنفرانس بین‌المللی بودجه ریزی عملیاتی.

  1. ضرورت بررسی یادگیری ماداوم و خاستگاه نظری آن، ۱۳۹۳، کنفرانس ملی پژوهش های نوین در علوم انسانی.

  1. بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه، ۱۳۹۲، کنفرانس بین المللی مدیریت کارآفرینی و توسعه اقتصادی.

  1. پیشنهادی برای  بودجه‌ریزی دانشگاهی بر مبنای عملکرد، ۱۳۸۶، اولین کنفرانس بین‌المللی بودجه ریزی عملیاتی.

کلیدواژه ها: دکتر احمد سعیدی |

دفعات مشاهده: 7784 بار   |   دفعات چاپ: 481 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA